Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  بهترين قالب براي ثبت شركت بهترين قالب براي ثبت شركت

خدمات ثبتی محمد

بهترين قالب براي ثبت شركت

بهترين قالب براي ثبت شركت

پيچيدگي روابط بين شركا و مراقبت از منافع و به دست آوردن مزاياي مورد انتظار از مهم ترين عوامل براي ثبت شركت است. بسياري از افرادي كه به دنبال داشتن يك شخصيت حقوقي در قالب ثبت يك شركت هستند در خصوص نوع مشاركت خود و احتمالا منافع و تعهدات خود در شركت ابراز نگراني مي كنند. شايد يكي از مهم ترين دلايلي كه بسياري از كسب و كارها پس از ثبت شركت به موفقيت مورد انتظار خود نمي رسند همين عدم شفافيت بين شركا و نوع مشاركت آنها در ثبت شركت باشد.

در اينجاست كه اهميت انتخاب قالب شركت براي ثبت شركت بيش از پيش مشخص مي شود. قانون تجارت ايران به خوبي با تعريف 7 نوع شركت تجاري و 1 موسسه غير تجاري به صورت ردقيق به موضوعاتي مانند روابط تجاري بين شركا پرداخته است.

شركت ها در ساختار حقوقي قانون تجارت ايران به دو دسته كلي تقسيم مي شوند. يا از نوع شركت اشخاص هستند و يا از نوع شركت هاي سرمايه اي. هر چند برخي از آنها از هر دو وام دار هستند و در واقع هم سرمايه اي و هم اشخاص به نوعي تصور مي شوند.

آنچه كه اهميت دارد اين توجه به تفاوت اين نوع شركت ها است كه در ضمن خود تفاوت هاي بيشتري نيز به همراه دارند. در شركت هاي سرمايه اي اعتبار شركت به سرمايه شركت وابسته است و در واقع اشخاص رنگ كمتري و يا اهميت كمتري در اين نوع شركت ها دارند. با اين توضيح كه هر گاه شركتي به صورت سرمايه اي شكل بگيرد اين افراد تنها به اندازه سرمايه و يا سهام خود كه از سرمايه سرچشمه مي گيرد در شركت مسئوليت و ديون دارند، از مزاياي و سود شركت منفعت مي برند و در اصل بيش از سرمايه يا سهام خود در شركت مسئوليت ندارند.

اما شركت هاي اشخاص عمدتا اعتبار خود را از اشخاص دريافت مي كنند. به اين مفهوم كه مشتريان اين نوع شركت ها افراد را مي شناسند و به اعتبار اين افراد است كه مشتري شركت مي شوند و يا وارد معاملات و تعاملاتي با شركت مي شوند. بنابراين در اين نوع شركت ها اشخاص بايد تمامي تعهدات و ضمانت شركت را عهده دار شوند. به عبارت ديگر در شركت هاي اشخاص به دليل اينكه اعتبار شركت وابسته به نام و شهرت افراد است بايد خود اين اشخاص تمامي تعهدات شركت را عهده دار شوند.

بنابراين در زمان ثبت شركت آنچه كه اهميت دارد شناخت اين نوع مشاركت ها است. هر چند عوامل ديگري نيز در اعتبار شركت ها نقش دارد. مثلا ساختار قانوني و يا مدت زمان مديريت و نحوه نظارت بر شركت ها نيز در هر قالب شركتي با هم تفاوت هايي را دارد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/11 ساعت: ۱۳ توسط:sabtsherkat20 :